דירות להשכרה ברמלה

מחפשים דירה להשכיר? אחד המקומות שיכולים להיות רלוונטיים אליכם, בעיקר אם אתם גרים במרכז, היא העיר רמלה. רמלה, מכמה סיבות שונות, יכולה להציע פתרונות דיור בדמות השכרת דירה, שיכולים לאפשר לכם לממש שאיפות ורצונות שונים. הנה כל מה שצריך לדעת על דירות להשכרה ברמלה.

 

קצת על רמלה

בין כביש 44 מצפון ובין כביש 431 מדרום, בצמוד ללוד, נמצאת העיר רמלה. רמלה היא עיר ששוכנת במרכז הארץ, יחד עם עוד ערים נוספות. המיקום של רמלה די מעניין: היא לא צמודה לערי גוש דן, כמו פתח תקווה, תל אביב, גבעתיים או רמת גן, אבל נמצאת קרובה אליהם מבחינה גיאוגרפית. היא סמוכה מאוד אל לוד, אליה היא צמודה כאמור, וגם אל הערים באר יעקב, נס ציונה ורחובות. רמלה סמוכה גם ליישובים בשפלה, כמו מושב מצליח, יד רמב"ם, עזריה וישרש.

בעיר מתגוררים בקירוב 78,000 תושבים, שיכולים להנות ממקומות בילוי שונים, כמו השוק המפורסם, וגם מתשתיות שונות, כמו קמפוס נבון, המאפשר לימודים מגוונים לתושבי העיר, תחנת רכבת שמאפשרת הגעה מהירה ונוחה אל ערים שונות בארץ וקניון רמלה, מקבוצת קניוני עזריאלי.

 

השכרת דירה ברמלה

השכרת דירה היא שיטה מסוימת למציאת מקום מגורים, לתקופה הקצובה בזמן. רכישת דירה, שמבטיחה מקום מגורים לזמן קבוע, הופכת ליותר ויותר בעייתית במדינת ישראל. מחירי הדיור עולים, וצעירים רבים מוצאים את עצמם חסרי יכולת לרכוש דירה. אותם צעירים מעדיפים לפנות אל פתרונות ההשכרה, באזורים שונים בארץ.

השכרת הדירות מתבצעת כתוצאה ממספר סיבות נוספות. ציבור השוכרים בארץ כולל גם סטודנטים שלומדים במקום שמרוחק מהבית שלהם, אנשים שרוצים או צריכים לגור ליד מקום העבודה שלהם, שמרוחק גם כן מהבית שלהם, משפחות שאין באפשרותם לרכוש דירה וצעירים לאחר שירות צבאי שיוצאים מהבית ושוכרים דירה, מכיוון שההון הכספי שלהם אינו מאפשר להם לרכוש אחת כזאת. אחד המקומות המעניינים בארץ להשכרה של דירה היא העיר רמלה, בה ניתן להנות מיתרונות מסוימים שלא קיימים באזורים גיאוגרפיים אחרים בארץ.

 

יתרונות משמעותיים

היתרון הכי גדול בהשכרת דירה ברמלה הוא המחיר הנמוך של הדירות. תשלום קבוע של שכירות מכרסם חלק משמעותי מההכנסה החודשית שלנו. ככל שגובה השכירות גבוה יותר, כך הסיכוי לחסוך הופך לקטן יותר. בנוסף, זה עלול ליצור בעייתיות בתשלומים שונים ובהוצאות שגרתיות אחרות. ניתן לצמצמם את ההוצאה הקבועה על שכירות באמצעות דירה זולה להשכרה. ברמלה, מחירי השכירות עשויים להיות נמוכים יותר במאות ואפילו אלפי שקלים, מה שיעניק מרווח נשימה כלכלי עצום לשוכר.

יתרון נוסף ששוכרים ברמלה יכולים להנות ממנו הוא הקרבה אל המרכז. מי שיש לו חלק מסוים מאורח החיים שמתנהל במרכז המדינה, יכול להנות מהקרבה של רמלה אל אותם מקומות. רמלה לא מרוחקת כל כך מערים גדולות, כפי שציינו, כמו תל אביב, פתח תקווה, רמת גן וגם ראשון לציון. בנוסף, ברמלה קיימת תחנת רכבת, שמאפשרת הגעה אל אותן ערים וגם אל ערים נוספות. אם משלבים את שני היתרונות הללו יחד, מבינים שדירות להשכרה ברמלה יכולות להעניק הזדמנות כלכלית משמעותית לשוכר, מבלי שהוא נדרש להתפשרות משמעותית שתפגע באורח חייו.

 

סוגי שכירות שונים

משכירים שונים מציעים דירות להשכרה ברמלה ובכלל בכל מיני סוגי שכירויות. השכירות הקלאסית היא חוזה הנחתם בין השוכר למשכיר, בו מוצגים כל הפרטים השונים עודות ההשכרה. שכירויות אלו לרוב מוגבלות או קצובות בזמן מסוים, בסופו יכולים להיפרד לדרכם השוכר והמשכיר או להאריך את ההתקשרות ביניהם.

סוג נוסף של שכירות שקיים ברמלה הוא שכירות לטווח ארוך. שכירות לטווח ארוך היא דבר שנפוץ הרבה יותר בחו"ל, אך בשנים האחרונות שכירות כזו התחילה להיכנס גם אל השוק הישראלי. שכירות זו יכולה להתאים למשפחות, או למי שיודע שהוא מעוניין להפוך את העיר או היישוב בו הוא שוכר למרכז חייו. תקופת השכירות במקרים הללו ארוכה מהמקובל בדרך כלל ומעניקה וודאות הן לשוכר והן למשכיר. ברמלה למשל, פרויקט כזה התבצע בשכונת נווה דורון, בו הושכרו דירות רבות לטווח של לא פחות מ-10 שנים.

 

השכרה לפי מיקום

כשאדם מבצע השכרה, הוא יכול לבצע את ההשכרה מסיבות שונות, כפי שכבר הזכרנו מקודם. במהלך חיפוש דירות להשכרה ברמלה, אפשר לפגוש תוצאות רבות ולבחור בדירה כלשהי לפי פרמטרים מסוימים. אחד הפרמטרים הללו הוא המיקום של הדירה. דירה שממוקמת באזור שמציע יתרונות מסוימים למשכיר היא מוצר די נחשק בתחום השכרת הדירות.

לדוגמא, משפחות שעוברות לגור ברמלה באמצעות השכרת דירה, יעדיפו במקרים רבים לבחור את הדירה לפי המיקום שלה. מכיוון שבחלק גדול של המשפחות יש שני מפרנסים בדמות האב ודמות האם, ומכיוון שגם ככה הדירות ברמלה נחשבות לזולות יותר, משפחות רבות יעדיפו לשכור דירה בסמוך למוסדות חינוך או למרכזים מסחריים, כמו הקניון בעיר, כדי להקל על שגרת החיים שלהם, גם אם משמעות הדבר היא לשלם יותר כסף מדי חודש.

 

השכרה לפי מחיר

מנגד, ישנם עדיין אנשים שיעדיפו לשכור לפי המחיר של הדירה. אותם אנשים לא יחפשו בהכרח את הדירה הזולה ביותר להשכרה, אבל כן ישאפו להגיע אל דמי שכירות אידיאליים ביחס לדירה אותה הם שוכרים. במקרים האלו החיפוש אחר הדירה עשוי להיות ארוך וממושך יותר, מכיוון שמתבצע חיפוש אחר כמה דירות וכן השוואות שונות מבחינת המחירים.

מי שיכולים לרצות להשכיר בצורה כזו הם צעירים בעיקר. צעירים עובדים לרוב בעבודות שאינן יציבות וההון הכספי שלהם מוגבל. צעירים ששוכרים ברמלה יכולים להנות ממחירי השכירות הזולים יחסית, שיכולים לאפשר להם לשכור דירות במצב טוב יותר מאפשר דירות שנמצאות באזורים מבוקשים יותר, אך הם עדיין ישאפו למציאת דירה להשכרה במחיר המשתלם ביותר עבורם.

 

חיפוש דירות להשכרה

בין אם אתם מחפשים דירות להשכרה לפי המיקום שלהן, לפי המחיר שלהן או לפי שלוב בין שני אלו, אחד הדברים החשובים ביותר במציאת הדירה הוא הליך החיפוש המקדים. ככל שתמצו את אפשרויות החיפוש בצורה מקיפה וטובה ביותר, כך הסיכוי למציאת דירה להשכרה ברמלה שתתאים לכם יהיה גבוה יותר.

ניתן לבצע את החיפוש במספר דרכים. חיפוש עצמי כיום מתבצע בעיקר באינטרנט, באתרים שונים שבהם מתפרסמים פרטים ליצירת קשר עם המשכיר, או בקבוצות פייסבוק שונות, בהם ניתן למצוא דירות להשכרה. בנוסף, אפשר לעבוד עם משרדי מתווכים, שמחפשים באופן קבוע דירות להשכרה ומאפשרים ללקוחות למצוא דירה בצורה נוחה יותר, אך באמצעות תיווך שעולה כסף.

 

טווחי מחירים

טווחי המחירים ברמלה משתנים, אך באופן עקרוני נחשבים לזולים יותר ממקומות אחרים. למשל, השכרת דירת שלושה חדרים יכולה לנוע בין מחירים של 2,500 שקלים ל-4,000 שקלים, לפי איכות הדירה ולפי המיקום בה הדירה נמצאת. דירה להשכרה של ארבעה חדרים יכולה לעלות בין 3,000 שקלים לבין 5,000 שקלים, כשגם כאן המחיר תלוי במיקום הדירה ובאיכות שלה.

 

מחירי השכירות ברמלה נחשבים לזולים יחסית ביחס למחירי השכירות בחלקים המבוקשים יותר בארץ. אם אתם מחפשים דירה להשכרה במרכז, במחיר שפוי, דירה להשכרה ברמלה עשויה להיות רלוונטית מאוד בשבילכם.