מה יש לאכול ברמלה

נמצאים בסביבה? רוצים לעצור לנשנוש או יותר על הדרך? ברוכים הבאים – בשוק המפורסם בעיר  רמלה וגם מחוצה לו, תוכלו למצוא מסעדות ודוכני אוכל מצוינים. ברמלה תוכלו למצוא את כל סוגי המזון שרק תוכלו לחשוב עליהם, וליהנות ממגוון שיאפשר לכם לצאת שבעים ומרוצים וישקף את המטבחים השונים והמרתקים שקיימים בישראל. אז מה יש לאכול ברמלה? המשיכו לקרוא.

 

חומוס ועוד

נפתח, איך לא, עם אחד המאכלים האהובים ביותר בארץ. חומוס הוא מאכל פשוט יחסית, שעם פחמימה בדמות פיתה בצד יכול להשביע את הסועד במחיר נגיש לכל כיס, עקב חוסר המורכבות בהכנתו והמרכיבים הדי פשוטים. באחת הסמטאות בשוק רמלה תוכלו להנות לא סתם מחומוס, אלא מחומוסיית חליל שפועלת כבר קרוב ל-50 שנה ברמלה ומתמחה בכל סוגי החומוס שקיימים: פול, משאוושה ומסבחה.

פרט לסוגי החומוס המגוונים שתוכלו למצוא במקום, שממוקם ברחוב קהילת דטרויט 6, תוכלו להנות גם מאוד מאכלים שונים שבאים טוב ביחד עם החומוס: קבב שנעשה במקום על גריל פחמים, מג'דרה, ממולאים שונים מתפוחי אדמה או מקישואים וסלטים. אם אתם רוצים להנות מחומוס טוב ואותנטי, עם עוד מבחר נאה של מאכלים טעימים שנעשים במקום, זה המקום עבורכם.

 

אוכל בוכרי

אחד הדברים המיוחדים והמדהימים ביותר שיש במדינה שלנו הוא הגיוון התרבותי והעדתי. אחת העדות עם המאכלים הטעימים ביותר שיש, שלא רבים זוכים להכיר אותם, היא העדה הבוכרית. המטבח הבוכרי הוא אחד המטבחים הטעימים שקיימים בארץ. גם אם אתם לא בני העדה הבוכרית, אתם פשוט חייבים לטעום אוכל בוכרי ולהיחשף למגוון הטעמים שהוא כולל.

אוכל בוכרי מקורי וטעים ניתן למצוא ברמלה במסעדת ארמון ירושלים, שממוקמת ברחוב דוד רזיאל 18. המסעדה כבר קיימת למעלה מ-25 שנים בעיר, ומגישה את מגוון המטעמים שיש למטבח הבוכרי להציע. בין היתר ניתן לאכול במסעדה אושפלו (תבשיל בקר ועוף, הכולל אורז, גזרים ובצלים), מאנטו (מאפים ממולאים בבשר), מרק דושפרא (מרק כיסונים חם עם הרבה ירקות וקטניות), מרק שורפה (עם דגים מטוגנים ובשר כבש), סמבוסק בשר ושיפודים. בסמוך למסעדה פעולת מאפייה בוכרית, שמכינה לחמים ובצקים בוכרים, כמו קרקרים בוכרים ולחם בוכרי.

 

המטבח הגרוזיני 

בניגוד לשתי המסעדות שהזכרנו מקודם, הפעם מדובר על מקום חדש יחסית, שנפתח לפני כמה שנים בודדות ומוכר אוכל גרוזיני. המאכל העיקרי שמוכרים בחצ'פורי הוא כמובן המאכל עליו קרוי המקום – חצ'פורי. למי שלא מכיר, מדובר באחד המאכלים המוכרים ביותר של העדה הגרוזינית, שפשוט אי אפשר שלא לאהוב.

חצ'פורי הוא מאכל המבוסס על לחם, שממולא בתערובת גבינות. אל התערובת הזאת מוסיפים גם חמאה, שמן וביצה. כשהכל נכנס לתנור יחדיו, יוצא מאכל שאי אפשר להפסיק לאכול מהרגע שמתחילים. חצ'פורי, שנמצאת ברחוב שמחה הולצברג 16 ברמלה, מגישה סוגי חצ'פורי שונים, כמו אימרולי, שנראה בצורה עגולה יותר.

 

בורקס טורקי בשוק

שוק רמלה הוא אחד המקומות שמציעים את המגוון הקולינרי האיכותי ביותר בארץ. בשוק תוכלו למצוא בורקס טורקי טעים במיוחד, בדוכן באבא חיים שעובד כבר קרוב ל-40 שנה. ב-40 השנים הללו, הדוכן, שמקור בעליו הוא בטורקיה כמובן, מכר בורקסים טורקיים שנאפו במקום.

הבורקסים עצמם כוללים מספר מילויים שונים, כמו תרד, גבינה, תפוח אדמה ותרד וגבינה יחדיו. כדי להנות לגמרי מהחוויה, חייב להוסיף ביצה אל הבורקס ומעט מיץ לימון, כדי להנות מהטעם העשיר של הבורקס הטורקי של באבא חיים, שהבצק שלו עשוי על בסיס שמן ולא על בסיס מרגרינה. הדוכן מוכר גם מלבי טורקי, אם אתם רוצים לסיים עם משהו מתוק אחרי הבורקס, שנחשב למאכל מלוח. כמו כן, תוכלו לרכוש בורקס קפוא, שהוכן במקום והוקפא, כדי שתוכלו להנות מהטעמים הללו גם אצלכם בבית.

 

הסנדוויץ' הטוניסאי הכי טוב בעיר

קחו בגט טרי, תוסיפו אליו ממרח פלפל, טונה בשמן, תפוחי אדמה מבושלים חתוכים, ביצה קשה פרוסה, לימון כבוש וסלט ירקות שנקצץ זה עתה, ותקבלו את אחד הסנדוויצ'ים הטוניסאים הכי טעים שיש. אם את כל המרכיבים הללו יאגד עוברכם מישהו עם ניסיון אדיר בהכנה של סנדוויצ'ים טוניסאים, מה עוד תוכלו לבקש?

את הסנדוויץ' הטוניסאי המצוין הזה ניתן למצוא באחד הדוכנים המוכרים ביותר בשוק רמלה, הדוכן של חיים בוקובזה. הסנדוויץ' שתקבלו בדוכן גדוש בכל טוב, ואולי רק אם תגיעו על קיבה ריקה תוכלו לסיים אותו ולהנות מכל חלק שמרכיב אותו עד הסוף. ליד הסנדוויץ' מוגשת גם צלחת עם פלפל שיפקה וזיתים. אל הסנדוויץ' הטוניסאי הקלאסי מתווספים לפעמים תוספים חדשים שמשדרגים אפילו אותו, כמו ביצת עין או אנשובי.

 

מאכלים עירקיים

חשבתם שכבר עברנו על כל המטבחים שיש? תחשבו שוב. המטבח הבא שנכנס לרשימה שלנו הוא המטבח העירקי, שכולל מאכלים נפלאים. מסעדת נאג'י שנמצאת בשוק רמלה מגישה אוכל ביתי עירקי, שאי אפשר להפסיק לטרוף. המסעדה פעולת כבר במשך תקופה בשוק, ועם קרוב ל-50 שנות פעילות, קשה להתווכח עם הניסיון המוצלח של המסעדה.

בין המנות שאפשר למצוא שם, כחלק מהמטבח העיקרי, אפרש למנות את הקבב העירקי המפורסם, שנחשב לאחת ממנו הדגל של המטבח העירקי, שיפודים מסוגים שונים שנעשים על האש, תפוחי אדמה עם קציצות בשר, מעיים ממולאים, אורז עם שעועית וכמובן קובה – קובה סלק, קובה במיה וקובה בורגול.

 

המקום הוותיק ביותר

אם חלק מהמסעדות והדוכנים שהצגנו עד כה נראים לכם וותיקים, אז בוודאי שלא שמעתם על מסעדת סמיר, שפועלת ברמלה כבר למעלה מ-70 שנה. המסעדה מציעה סלטים כמו סלט חצילים, טבולה וסלט כרובית עם טחינה רימונים, ממולאים, בשר מגוון שנעשה על הגריל (קבב, לבבות, כבד, פרגיות, כבש), נתחים שונים ועוד מגוון מנות מיוחדות, כמו חומוס עם עוף מטוגן, עוף מטוגן עם בצל ברוטב של שום לימון ומעורב.

 

הכי ישראלי שיש

המאכל הלאומי שלנו, והמאכל הכי ישראלי שיש – פלאפל, נחשב לאחד המאכלים הפופולאריים ביותר במדינה, ובצדק. הוא גם טעים, גם נגיש וגם משביע, אז למה לא לאכול אותו בעצם? עם טחינה, סלטים וחריף (רק למי שרוצה כמובן), הביס של הפלאפל הוא אחד הביסים הכיפיים שיש. בשדרות הרצל 45 תוכלו לקנות פלאפל טעים בהכנה עצמית, פלאפל סוף הדרך.

 

המזרח הרחוק ברמלה

נקנח לסיום עם מסעדת מהרג'ה, שמציעה אוכל הודי בלב רמלה. פרט למנות שיש במסעדה, מהרג'ה גם משמשת כחנות לחומרי גלם למטבח ההודי, ככה שאם אתם אוהבים את המטבח ההודי ורוצים להנות ממנו גם בבית שלכם, זה בדיוק המקום לאכול בו ולאחר מכן לקנות בו. במסעדה מגישים מנות הודיות קלאסיות, כמו מלאי קופטה ואלו גובי, יחד עם מנות פתיחה הודיות, לחם הודי, אורז וקינוחים הודים נוספים.

 

 

העיר רמלה היא אומנם לא אחת הערים הגדולות ביותר בישראל. היא לא מרכזית כמו תל אביב, באר שבע או ירושלים, אבל מבחינה קולינרית היא נמצאת בצמרת הערים בישראל. תוכלו להנות בה ממאכלים וממטעמים רבים ומגוונים, של המטבחים השונים והאותנטיים שקיימים בארץ, כמו המטבח הבוכרי, העירקי, הטוניסאי, ההודי, הגרוזיני, וממאכלים שכל ישראלי אוהב ומכיר, כמו חומוס ופלאפל.