דירות למכירה ברמלה

העיר רמלה מוכרת בעיקר בזכות השוק המפורסם שלה, שמושך אליו אנשים רבים גם מחוץ לעיר, אבל בזמן האחרון גם שוק אחר ברמלה התחיל להיות שוקק חיים לא פחות מאותו שוק מוכר – שוק הנדל"ן. ברמלה תוכלו למצוא דירות למכירה באזורים שונים לעיר. הנה כל מה שצריך לדעת על דירות למכירה ברמלה.

 

רמלה

רמלה היא אחת מהערים שנמצאות במרכז הארץ. היא צמודה אל העיר לוד, ומונה בסך הכל כ-78,000 תושבים שמתגוררים בשכונות השונות ברחבי העיר. מצפון אל רמלה נמצא גוש דן, הכולל ערים מרכזיות כמו תל אביב, פתח תקווה, רמת גן וגבעתיים. ממערב אל רמלה תוכלו למצוא את ראשון לציון, יבנה, נס ציונה, באר יעקב ורחובות, ממזרח את מודיעין ומדרום את גדרה וקריית גת. הדבר מעיד על כך שרמלה היא עיר שנמצאת באזור די מרכזי בארץ, כשמרחק הנסיעה מרמלה אל הערים השכנות אינו רב כל כך.

העיר רמלה היא אחת הערים העתיקות בישראל, כאשר העיר העתיקה של רמלה עצמה נוסדה כבר במאה השביעית לפי עדויות. כיום, העיר מונה תושבים רבים, חלקם מהאוכלוסייה היהודית וחלקם מהאוכלוסייה הערבית. תושבי העיר נהנים מתשתיות שונות, כמו תחנת רכבת השוכנת בעיר, מועדוני ספורט לנוער ומוסדות חינוך שונים, כמו קמפוס של האוניברסיטה הפתוחה.

 

שוק הדיור ברמלה

שוק הדיור בישראל הפך בשנים האחרונות לאחד השווקים החמים ביותר. מכיוון שמאז 2009 הריבית נותרה אפסית, מחירי הדירות זינקו ואפשרו למי שהחזיק דירה להנות מעליית ערך עצומה. למרות העלאות הריבית שהתרחשו בשנים האחרונות, עוד לא נראית מגמה של ירידות מחירים במוקדים המבוקשים ביותר, כמו בתל אביב, ערי השרון וערי גוש דן.

כתוצאה מכך, ואולי באופן מפתיע, רמלה הפכה לאחת הערים המבוקשות ביותר מבחינת דיור ונדל"ן, מכמה סיבות שנמנה בהמשך. דירות למכירה ברמלה עומדות למכירה באזורים שונים ברחבי העיר. העלויות של הדיור ברמלה אינן יקרות במיוחד, כך שרכישת נכס מקרקעין, כמו דירה או בית פרטי ברמלה, יכולה להיות משתלמת במקרים רבים.

 

היכן ניתן למצוא דירות למכירה?

ניתן למצוא דירות למכירה כמעט בכל אזור בעיר. האזור המבוקש ביותר כנראה לרכישת דירות הוא במרכז העיר. כמעט בכל עיר, המרכז הוא מוקד כלכלי, תחבורתי ואנושי גדול, לעומת שכונות המצויות בשוליים של העיר. כתוצאה מכך, דירות שנמצאות באזורים הללו נחשבות למבוקשות יותר, ולכן גם יקרות יותר.

ניתן לרכוש דירה ברמלה גם בשכונות אחרות, המקיפות את מרכז העיר או שנמצאות יותר באזור השוליים שלה. שכונת רמת דן למשל, נמצאת בחלק הצפון מזרחי של רמלה. היא קרובה מאוד אל באר יעקב ואל כבישים המנתבים אל היציאה מהעיר, דרך כביש 431 וכביש 44. מי שלמשל עובד מחוץ לעיר, לכיוון צפון או מזרח, יכול למצוא את המקום ככזה בעל יתרון. שכונות נוספות ברמלה הן גבעת הדר, יפה נוף, נווה דוד ונווה רם.

 

איפה כדאי לקנות?

אין תשובה אובייקטיבית וחד משמעית לשאלה הזאת. בסופו של דבר, אדם שרוכש דירה שמציעים אותה למכירה, צריך לראות שקיימת התאמה בין הרצונות שלו, הדרישות שלו והצרכים שלו, לבין המקום בו הוא בוחר להשתקע. בתוך רמלה ניתן למצוא התאמות שונות כאלו באזורים שונים.

מי שמתכנן למשל להשתקע בעיר, לגור בה לתקופה ממושכת ולעבוד בה, יכול לחפש דירה למכירה במרכז העיר או במרחק סביר מהשוק. דירה באזורים הללו תאפשר לאותו האדם להנות מהמגוון שמציעה העיר ומהשירותים שניתנים בה בצורה הטובה ביותר. מי שרוצה לרכוש דירה לצרכי השקעה ומתכנן להשכיר אותה, יכול לבחור מיקום לרכישת הדירה בהתאם לאוכלוסייה לה הוא מתכנן להשכיר. רכישת דירה בסמוך לרכבת יכולה להיות עניין אטרקטיבי לאנשים שמחפשים השכרת דירה באזור שאינו יקר, כמו רמלה, אך זקוקים לתחבורה ציבורית כדי לנוע מעיר אחת אל עיר אחרת על בסיס יומיומי.

 

חיפוש נכון

כשאתם מבצעים חיפוש אחר דירות למכירה, מוטב שתעשו זאת בצורה נכונה ויעילה. מיצוי של האופציות השונות יאפשר לכם להגיע אל התוצאה הרצויה עבורכם – דירה למכירה שתתאים לצרכים שלכם, במחיר הטוב ביותר שאתם יכולים להשיג מבחינתכם. כיום קיימים כלים רבים שניתן לבצע באמצעותם השוואות של דירות ושל פרמטרים אחרים בשוק הדיור.

אותם כלים נמצאים באינטרנט, כאשר הקלדה במנועי החיפוש של כל מה שקשור אל מחירי דירות, השוואת דירות, רכישת דירות ואזורים מבוקשים ברמלה, תאפשר לכם למצוא את מבוקשכם. בנוסף, ניתן להיעזר באנשי מקצוע שונים, כמו סוכני נדל"ן או סוכנויות נדל"ן. אנשי מקצוע כאלו שעובדים ברמלה עשויים להיות בעל ידע מפורט ועשיר יותר, מה שיסייע לכם במציאת דירות למכירה.

 

יתרונות משמעותיים

רכישה של דירה ברמלה מאפשרת לרוכש להנות ממספר יתרונות משמעותיים. ראשית, רמלה היא עיר שנמצאת במרכז הארץ. כפי שסקרנו מקודם, רמלה קרובה באופן יחסי להרבה ערים שנמצאות במרכז הארץ. אם אתם מנהלים קריירה באחת מהערים הללו, תוכלו להתגורר ברמלה מבלי שתהיה לכם בעיה להגיע אל העבודה שלכם. שנית, הדיור ברמלה נחשב לזול מאוד. שוק הנדל"ן בישראל הגיע בשנים האחרונות למחירי שיא, שלא ניתן היה לדמיין בעבר. דירות למכירה בזול ברמלה הן לא דבר כל כך חריג באופן יחסי אל אזורים מרכזיים בארץ, ויחד עם הקרבה של העיר אל מקומות מרכזיים אחרים, הדבר הופך ליתרון רציני.

גם מי שמעוניין לרכוש דירה למטרות השקעה יכול להנות מיתרונות מסוימים. תחנת הרכבת בעיר מאפשרת התגוררות זולה לצעירים שעובדים מחוץ לרמלה. צעירים רבים שעובדים בסמוך לתחנות הרכבת בתל אביב למשל, מחפשים דירות זולות להשכרה שסמוכות לתחנות רכבת. עם רכישת דירה ברמלה לצורך השכרה, ניתן להנות מאותו ביקוש מדובר. משקיע חדש שרוצה להיכנס אל שוק הנדל"ן עם דירה בעלות זולה, יכול למצוא דירות זולות למכירה ברמלה ולהנות מתשואה שיחסית אל מחיר הקנייה.

 

האם עשוי להיות קושי במציאת דירה למכירה?

להחזיק כיום דירה בישראל היא לא דבר מובן מאליו. ככל שהשנים חולפות, הדורות הצעירים יותר מתקשים להשיג את ההון הדרוש לצורך רכישת דירה. לכן, מכירה של דירה היא לא החלטה שמתקבלת בפזיזות לרוב, אלא מסקנה שמגיע אליה בעל הדירה לאחר תהליך מחשבתי מסוים.

כדי שתוכלו להבין בעצמכם האם עשויה להיות מכירה גדולה יותר של דירות, מה שיאפשר לכם לא להיות תלויים בהיצע מצומצם תוכלו לשים לב לשינויים בפרמטרים שונים. למשל, עליה מאסיבית בריבית יכולה לגרום לאנשים למכור דירות, מתוך חשש שתהיה ירידה בערך הדירה. הכרזה של תוכניות לשיפור הסביבה בה נמצאת הדירה, כמו תוכניות ממשלתיות או עירוניות, יכולה לגרום לאנשים לחשוב שוב לפני מכירה, מתוך מחשבה שמחיר הנכס עשוי לעלות.

 

פינוי בינוי

בישראל מתבצעים פרויקטים רבים של פינוי ובינוי, בהם בתים ישנים מפונים ובמקומם מקים קבלן בתים חדשים בעלי ערך גבוה יותר, שמותאמים לתקנים בטיחותיים ולמאה ה-21. רכישה של בית ברמלה באזור פוטנציאלי לפרויקט כזה עשויה להיות משתלמת במיוחד, כך שכדאי לעקוב אחר מכירות הדירות באזורים הללו.

 

המיקום של רמלה במרכז הארץ, יחד עם מחירי הדיור הזולים יחסית והקרבה אל ערים רבות, הופכים את העיר לאטרקטיבית לאנשים שונים שמחפשים דירות למכירה, כל אחד ולמטרה לשמה הוא מחפש.